Alla inlägg den 26 oktober 2008

Av Malin - 26 oktober 2008 18:46

Satt och skummade på aftonbladet och fastnade vid rubriken "Så kommer du i form lagom till jul". Att liknande artiklar kommer efter jul, det är man ju van vid, men nu gäller dem även innan.


Det är bara att konstatera att varenda års tid ger sina anledningar till bantning. På vintern efter nyår ska vi banta bort de extra kilon vi ätit till oss under julhelgen. När det är färdigt är det dags att börja träna och banta inför "Beach 20XX". Om du inte lyckas riktigt då kan du ta vara på sommaren och semester och genomföra en riktig detox, så att du är riktigt fräsch när du börjar jobba. Är badringen på magen och kudden över rumpan fortfarande inte borta? Då är det dags att satsa på att komma i form så du är snygg när du träffar släkten under julhelgen.


Kan inte låta bli att undra över hur länge rubriker som denna kommer att sälja, för det gör dem uppenbarligen. Själv är jag inte mycket bättre; har nyligen kastat bort otaliga kilon av tidningar med bantning och träningstips som gör dig till det där lilla extra, som du förtjänar att vara. Men det är någonting i min situation som fått mig att sluta jaga perfektion, världen är inte längre lika svart och vit. Jag är faktiskt rätt bra, precis som jag är men jag väljer ändå att träna och försöka äta nyttigt eftersom jag mår bra av det.


Här är en länk till artikeln, som snarare borde klassas som en reklamannons för Aftonbladets viktklubb:

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/viktklubbse/article3606543.ab



Av Malin - 26 oktober 2008 13:20

... att koppla av och bara njuta av livet är en sann konst. I morse fastnade jag vid ett reseprogram i SVT - Packat och klart - där de reste runt i Uganda.


De åkte runt och tittade på alla djur och just lejonen fastnade jag verkligen för. Jag är omåttligt förtjust i kattdjur, så det är väl en ganska stor del i min fascinering. De låg i träd och såg något grymt avkopplade ut. Jag tror inte en katt har ordet "borde" i sin begreppsvärld, utan att de snarare tar stunden som den kommer. Ganska beundransvärt, något som visserligen troligtvis stämmer in på många olika sorters djur. Jag tror att de flesta människor skulle behöva ett visst mått av dessa egenskaper och att de för de allra flesta ligger ett aktiv val bakom att koppla av ordentligt.


Själv försöker jag koppla av, men kommer gång på gång på mig själv med att göra motsatsen i de situationer som jag verkligen borde ägna mig åt mig själv och stunden.


Här får ni se en av mina katter, Sven

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Äter du 500 gram frukt och grönsaker om dagen?
 Ja
 Jag försöker göra det
 Nej
 Nej, jag bryr mig inte om sådant

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<<
Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards