Alla inlägg den 31 oktober 2008

Av Malin - 31 oktober 2008 16:58

Fredag är inte direkt den dagen man vill jobba över, men jag blev ändå kvar en timme extra. Så nu är jag lite trött, men ändå inte så farligt som jag trodde.


Idag är det alla pumpors högtidsdag, Halloween. Självklart en ursäkt för gemene man att ta sig några öl extra. Själv vet jag inte vad jag ska hitta på. Många högtider känns inte så relevanta egentligen, utan mest som en anledning just att dricka. Det känns inte överdrivet lockande. Klä ut sig är visserligen alltid roligt, men gå omkring utklädd hemma för sig själv? Det är snarare tragiskt. Så vad ska man göra? Vad orkar man göra? Förslag, någon?


Av Malin - 31 oktober 2008 11:54

Det var verkligen segt att vakna imorse, men det är trots allt fredag så jag får väl ha överseende med att vara trött idag.


När jag kom fram till min praktikplats blev det att jag satt kvar i bilen en stund. Det är egentligen inget konstigt med det, för jag har kommit att göra det i princip varje dag. Som en sista uppladdning innan jag verkligen ger mig ut i dagen jag har framför mig.


Så när jag satt i bilen och samlade mig för att gå ut och frysa la jag märke till att det snöade. Visserligen var det sådan snö som smälte direkt när den landade på bilrutan och antagligen uppfattades som regn av de flesta, men det väckte en känsla i mig. Egentligen gillar jag verkligen inte när det är kallt och fryser som bara den, men jag blev ändå glad. Snön är trots allt vacker när den faller.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Äter du 500 gram frukt och grönsaker om dagen?
 Ja
 Jag försöker göra det
 Nej
 Nej, jag bryr mig inte om sådant

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<<
Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards