Alla inlägg under oktober 2008

Av Malin - 26 oktober 2008 13:20

... att koppla av och bara njuta av livet är en sann konst. I morse fastnade jag vid ett reseprogram i SVT - Packat och klart - där de reste runt i Uganda.


De åkte runt och tittade på alla djur och just lejonen fastnade jag verkligen för. Jag är omåttligt förtjust i kattdjur, så det är väl en ganska stor del i min fascinering. De låg i träd och såg något grymt avkopplade ut. Jag tror inte en katt har ordet "borde" i sin begreppsvärld, utan att de snarare tar stunden som den kommer. Ganska beundransvärt, något som visserligen troligtvis stämmer in på många olika sorters djur. Jag tror att de flesta människor skulle behöva ett visst mått av dessa egenskaper och att de för de allra flesta ligger ett aktiv val bakom att koppla av ordentligt.


Själv försöker jag koppla av, men kommer gång på gång på mig själv med att göra motsatsen i de situationer som jag verkligen borde ägna mig åt mig själv och stunden.


Här får ni se en av mina katter, Sven

Av Malin - 25 oktober 2008 22:21

Den senaste tiden har jag blivit lite tråkig, lite mer vuxen kanske man ska säga. Fest och utgång har gått från att vara ett ständigt återkommande tema under helgerna till att bli något som händer i få undantags fall. Istället sitter jag på J:s säng med en laptop i knäet och tittar på Sing along med så låg volym att det ändå tar kål på vitsen. Men skulle jag ha det högre skulle det störa de livfulla diskussioner som förs över internet.


Jag hade en tanke med vad jag skulle skriva idag, men efter att ha klickat mig runt på sidan har jag redan glömt bort vad det var.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Äter du 500 gram frukt och grönsaker om dagen?
 Ja
 Jag försöker göra det
 Nej
 Nej, jag bryr mig inte om sådant

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<<
Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards