Alla inlägg den 9 februari 2009

Av Malin - 9 februari 2009 22:34

Idag har jag gjort tre saker för att ta hand om mig själv:


1. Tog en paus från datorn och tentastressen för att gå och träna. Kände mig helt klart avsevärt mycket mer avstressad och lugn efteråt så jag fortsatte min paus...


2. ...med en latte på Espresso house med Katarina (som även var med och tränade). Fick en stund till att njuta av solskenet där också.


3. Försökt äta regelbundet; tre huvudmål och två mellanmål



Det får bli en bild på mig och Janne här, bara för att jag saknar honom när jag måste sitta hemma och plugga.

Av Malin - 9 februari 2009 22:28

För att ta en paus i mitt tentaskrivande åkte jag till Älvhögsborg och gick på ett balansbollpass, vilket jag inte varit på väldigt länge. Inte särskilt många gånger heller för den delen.


Dagens pass fokuserade på styrka och vi arbetade oss igenom hela kroppen. Genom att träna med en balansboll tränar men hela tiden på ett instabilt underlag, vilket medför att kroppen får jobba hårt för att stabilisera rörelserna. Det kändes helt klart att det var många muskler som fick arbeta, helt klart ett svettigt pass. Dock kände jag att jag inte riktigt hängde med i alla rörelser, vilket alltid medför att man får lite sämre - eller lägre - effekt än om man kan göra dem fullt ut. Hur som helst var det ändå roligt, men jag tror att konditionspassen med boll är ännu roligare!

Av Malin - 9 februari 2009 18:44

Under den kommande veckan har jag för egen del utlyst tema Må bra och ta hand om dig själv. Det innebär att jag varje dag ska försöka göra något som jag själv vill och mår bra av för att ta hand om mig själv. Så varvat med tentaskrivandet satsar jag på att verkligen skämma bort mig själv.


Det handlar om både små och stora saker; att gå på en efterlängtad massage eller ansiktsbehandling, eller att helt enkelt njuta lite extra av en riktigt god kopp te eller ta sig tid att stanna upp om insupa omgivningen en vacker dag som denna. Vad än som kan få dig att känna dig lite mer nöjd med din tillvaro.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Äter du 500 gram frukt och grönsaker om dagen?
 Ja
 Jag försöker göra det
 Nej
 Nej, jag bryr mig inte om sådant

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards