Alla inlägg den 2 december 2008

Av Malin - 2 december 2008 21:49

Nu tänker jag stupa i säng. Tittade på Debatt 20:30 som handlade om Mona Sahlin och nu har jag hållt mig vaken i 50 minuter mest av principskäl, tror jag. Nu går det dessvärre inte mycket länge till, så det är bäst jag kryper ner i sängen. Känns som att det var tur att jag hoppade över träningen idag, med tanke på hur trött jag känner mig i kroppen idag.

Av Malin - 2 december 2008 19:45

Hade planerat att återigen försöka mig på aerobic idag, men orken och lusten var inte riktigt där. Istället gjorde jag och Janne en riktig god middag och tittade på julkalendern. Lasangerullar gjorda på krossade tomater, lite tomatpuré, quornfärs, gullök, cremefraish (34% fett) och färska lasangeplattor + socker, salt, peppar, grönsaksbuljong och basilika. Jag har aldrig testat att göra rullarna på creme fraish med lägre fetthalt, men kan tänka mig att det skulle påverka smaken åt det negativa hållet. Rullarna är hur som helst väldigt mättande som de är, så det är ändå inte överdrivet mycket man kan stoppa i sig.


Vi tittade även på årets julkalender, som känns lite knepig. Jag kan förstå avsnitten, men den femåring jag haft som sällskap i mitt tittande verkar ha lite problem. Det känns lite fel, för det är väl egentligen barn i hans ålder och uppåt som julkalendern ska rikta in sig på? Den blir kanske bättre, vi får se om jag orkar följa den.

Av Malin - 2 december 2008 13:41

Jag har en blomma i fönstret på mitt rum, som praktikant på sjukhuset. Sedan blomman och jag fick flytta två våningar längre ner har den börjat se väldigt ledsen ut. På femte våningen hade jag fri utsikt över himlen och lite granntoppar, ganska trevligt tyckte jag och det verkar det som att även blomman tyckte. Tänk om bristen på ljus har samma effekt på oss människor som på växter? Om man tänker till höst- och vinterdepressioner tycks det stämma för vissa. Visst är det väl ändå så, att de allra flesta av oss mår ganska bra av dagsljus, en utsikt att vila ögonen på mellan varven. Numera har jag istället en gul tegelvägg med bruna fönsterramar som utsikt. Till skillnad från blomman får jag i alla fall gå hem när dagen är slut och njuta av utsikten på andra platser. Men nu ska jag inte överanalysera saker och glida ut i allt för långa tankekaruseller, blomman kan helt enkelt se ut som den gör för att jag inte vet när den ska vattnas.

Presentation

Omröstning

Äter du 500 gram frukt och grönsaker om dagen?
 Ja
 Jag försöker göra det
 Nej
 Nej, jag bryr mig inte om sådant

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards