Alla inlägg den 19 december 2008

Av Malin - 19 december 2008 15:30

Julen närmar sig med stormsteg. Närmare bestämt är det fem dagar kvar till julafton, idag inräknat. Därför är det i allra högsta grad dags att inhandla de sista och för min del svåraste julklapparna. Lite dumt att man skjuter på det svåraste till sist, men det blir väl så lite av automatik. Hoppas att det inte är allt för mycket folk i affärerna, är inte särskilt förtjust i att gå och trängas. Är inte överdrivet förtjust i att gå i affärer över huvudtaget och att trängas gör det knappast bättre. Håll tummarna för att jag hittar något bra!

Av Malin - 19 december 2008 09:33

Jag blev lite för sömning under gårdagens Debatt, men den bilden jag fick är att den kom att handla mycket om huruvida alkohol ska säljas i dagligvaruhandeln eller inte. En diskussion där flera olika människor fick utrycka sina åsikter, snarare än att man kom fram till något – vilket säkert inte var målet i vilket fall. Så vad tycker ni, borde man kunna köpa vinflaskor eller liknande på Ica?


Jag vet inte hur det skulle påverka mig personligen om varor med högre alkoholhalt fanns mer lättillgänglig. Min första tanke är att det nog inte skulle göra så stor skillnad, eftersom min alkoholkonsumtion är ganska begränsad som den är. Samtidigt tänker jag att möjligheten att man börjar dricka mer är ganska stor – det blir ett mer tydligt, eller kanske självklart, alternativ att dricka alkoholhatiga drycker såsom vin till maten eller vid de tillfällen då man annars väljer läsk eller liknande. Vatten ligger mig ändå närmast i hjärtat, men så är det inte bara mig det handlar om.

Presentation

Omröstning

Äter du 500 gram frukt och grönsaker om dagen?
 Ja
 Jag försöker göra det
 Nej
 Nej, jag bryr mig inte om sådant

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards