Alla inlägg den 22 december 2008

Av Malin - 22 december 2008 22:43

I år har vi den finaste julgranen vi haft på många år (i vanliga fall plockar mina föräldrar i princip den fulaste de kan hitta, men riktigt glesa grenar). Det här året fick istället hunden Flora välja gran, som de beskriver det - och visst är den fin? Här har jag och mamma precis pyntat den, vilket det också är annorlunda än i vanliga fall; en drastisk nedskärning främst på smällkarameller. Jag tycker det blev snyggt! Nu önskar jag mig lite snö, så är allting perfekt.

Av Malin - 22 december 2008 20:38

Det känns nästan som höst, i alla fall gjorde det när jag var ute med Flora tidigare idag. Det stör julkänslorna lite, men nu har jag i alla fall klätt julgranen - lägger upp bilder senare.


Jag har inte något bra system för att svara på kommentarer, men jag vill bara påpeka att det är roligt att få dem. Hur som helst fick jag frågan vad jag pluggar: jag läser till socionom på Göteborgs universitet.

Av Malin - 22 december 2008 18:20

Idag har jag hållt mig sysselsatt:


Började dagen med en långpromenad tillsammans med Flora, som blev ganska lerig trots att jag försökte bära henne över den värsta leran. Därefter bakade jag pepparkakor, men det blev inte så hög mysstämning på det eftersom ingen annan hade lust att vara med. När pepparkakorna var klara var det dags att åka med mamma för att handla all mat inför julbordet och det var inte måttligt med andra människor ute i samma ändamål. Ungefär två timmar senare var allt inpackat och jag stod i köket för att göra mat.


Med allting avklarat sitter jag här och pustar ut en liten stund, men inte länge för alldeles strax ska jag åka hem till Janne.

Presentation

Omröstning

Äter du 500 gram frukt och grönsaker om dagen?
 Ja
 Jag försöker göra det
 Nej
 Nej, jag bryr mig inte om sådant

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards