Alla inlägg den 8 december 2008

Av Malin - 8 december 2008 20:27

Idag fullföljde jag min planering och gick på det svettiga bodycombat-passet. Svettigt, men roligt - som alltid. En av de saker jag tycker är roligt med träningsformen är att det går fort att komma in i träningen. Jag har endast varit på just detta pass en gång innan, för tre veckor sedan, men tyckte ändå att jag hängde med bra och kunde lägga mycket kraft i övningarna. Det känns att det ger bra konditionsträning och blev för mig ett utmärkt, avslappnande avslut på en stressig dag.


Ser fram emot när det nya programmet släpps, så man kan hänga med redan från början. Borde kanske göra ett konditionstest för att se vad som händer med konditionen på tre månader med bodycombat. Eller så får jag helt enkelt lita på min känsla av att saker och ting förändras åt det bättre.

Av Malin - 8 december 2008 11:57

På måndagar tycker jag att det är roligt att se över vad jag vill träna den kommande veckan. Det är inte alltid det blir precis som man tänkt sig, men det gör inte så mycket. Generellt sett tycker jag att planering är halva det roliga i det mesta jag gör, men det händer att jag går upp i det för mycket och gör utförliga planer för månader framöver vilket för mig skapar stress – en ständigt fulltecknad kalender. Att gå igenom för en vecka framöver känns ändå som ett sätt att hålla det hela på en stund nivå.  


Innan man planerar saker behöver man fundera över vilka ramar man har, vad som sätter gränserna. Min främsta begränsning i träningsplanerna är tiden; jag kan inte välja att träna tidigare än klockan 16, eftersom jag går hem från praktiken däromkring. Dessutom vill jag inte träna för sent, eftersom jag då sover sämre. Min grundprincip är alltså att träna så tidigt som möjligt, men det känns ändå helt okej att göra undantag från principen ibland. Idag lutar det åt att träna bodycombat kl. 17:45.

Av Malin - 8 december 2008 09:04

Jag har börjat sova dåligt natten mellan söndag och måndag, av okänd anledning. Man skulle kunna tänka sig att jag upplever någon slags ovilja mot att helgen ska ta slut, men jag har svårt att tro det eftersom jag inte har något emot att åka till min praktikplats – snarare tvärt om. Kan det bero på att jag sover så mycket på helgen att min kropp inte vill sova mer när söndagen väl kommer? Fast då tycker jag att jag inte borde vara trött nu. Så vad problemet kan vara vet jag inte, men det känns som att det måste ha någon särskild anledning eftersom det handlar om just söndag-måndag och inte när som helst i veckan. 

Presentation

Omröstning

Äter du 500 gram frukt och grönsaker om dagen?
 Ja
 Jag försöker göra det
 Nej
 Nej, jag bryr mig inte om sådant

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards