Alla inlägg den 30 december 2008

Av Malin - 30 december 2008 21:03

Nu sitter jag hemma hos Janne och kan räkna upp ett antal saker jag borde tagit med min inför morgondagen. Hittade inte ens klänningen jag helst av allt ville ha på mig, så förhoppningsvis ligger den redan här hemma hos honom. Behöver man ett tidsfördriv kan jag rekomendera http://iminlikewithyou.com ; en sida där man kan spela tetris, pussel och en massa annat samtidigt som man tävlar mot andra. Har i alla fall fungerat bra som tidsfördriv för min del.


Vilket är ditt bästa tidsfördriv?

Av Malin - 30 december 2008 16:53

Det finns några fördelar med att bo på landet. En av dem är att jag nästan aldrig behöver ha koppel på hunden, vilket jag tycker ger mig motion. Som de flesta vet har hundar en tendens att stanna lite titt som tätt, men eftersom hon springer lös behöver inte jag stanna bara för att hon gör det. Hon har dessutom en tendens att springa mycket, vilket gör att jag håller farten uppe.


Nu ska jag se vad jag behöver packa med mig hem till Janne inför morgondagen, ingen aning varken vad jag ska göra och än mindre vad jag ska ha på mig. Har faktiskt struntat i allt vad nyårsklänning heter, hade ändå några som hänger i garderoben oanvända.  

Av Malin - 30 december 2008 15:21

Än så länge har jag hållit mig sysselsatt, så det här får bli ett snabbt stopp mellan varven. Har provsmakat sharon-frukt för första gången idag. Till saken hör att jag är ganska kräsen, speciellt när det kommer till olika konsistenser vilket medför att jag oftast drar mig för att smaka på olika saker.

 

Som jag har fattat det kan man även kalla Sharon för Persimon eller Kaki, varav det sistnämnda är kinesiskt och betyder frukt. Till utseendet påminner den om en tomat, med gul- eller rödorange färg. Frukten är söt och för det mesta kärnfri. Min första tanke var att den hade passat perfekt i en smoothie, med lite apelsinjuice.

 

Sharonfrukten innehåller 72 kcal per 100 gram och består mestadels av vatten (80gram per 100g). Dessutom innehåller frukten 2 g kostfiber, 161 mg kalium, 1290 µg B–karoten och 8 mg C-vitamin.

 

(Läs mer: http://www.livsmedelssverige.org/livsmedel/vegetabilier/frukt/frukt_sharon.htm)


Nu ska jag ut och promenera med hunden!


Presentation

Omröstning

Äter du 500 gram frukt och grönsaker om dagen?
 Ja
 Jag försöker göra det
 Nej
 Nej, jag bryr mig inte om sådant

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards