Alla inlägg den 12 december 2008

Av Malin - 12 december 2008 22:05

Jag och Janne la ganska mycket tid på dagens matlagning, men det gott resultat. Kanske inte så bildskön mat, men det är blir det sällan. Slutligen fick vi till klyftpotatis, vilken stal en hel del tid eftersom det tog en hel evighet för mig att skala trots att det bara var till två personer, röd paprika fylld med qournfärs, gul lök, zucchini och lite ost överst. Till detta gjorde vi tsatsiki, som blev lite väl salt med ändå god. Nu ska jag se om det är något bra på TV.

Av Malin - 12 december 2008 15:37

Fredagar brukar innebära avkoppling för min del, men idag känner jag mig ganska fullbokad. Egentligen är det inga stressande aktiviteter, men det blir ändå mindre avkopplande än när man vet att man inte har några planer och kan ta allting i lugn och ro som det kommer. Har precis slutat och tänkte skriva några rader innan jag åker vidare. Idag fyller min farfar år, så nu ska jag möta upp mina systrar för att åka hem till honom och fika. Därefter ska jag och Janne åka hem till mig för att vara barnvakter, eller förkläden snarare, då min lillebror bjudit hem sin flickvän för första gången. Mina föräldrar ska på dansbandskryssning, så de kände att det är säkrast att ha någon hemma som håller ställningarna. Janne ska få en fin middag, inspirerad av den grekiska mat jag åt i Göteborg för några veckor sedan. Har inte hittat något passande recept så det blir ett litet experiment, vi får väl se hur det går…

Presentation

Omröstning

Äter du 500 gram frukt och grönsaker om dagen?
 Ja
 Jag försöker göra det
 Nej
 Nej, jag bryr mig inte om sådant

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards