Alla inlägg den 6 december 2008

Av Malin - 6 december 2008 21:14

Den här veckan har jag och Janne testat två av Keldas soppor: Oriental curry och Tender tomato, vilka är vegetariska. Ett packet räcker gott och väl till två personer och i båda har vi lagt i bitar av potatis, gul lök och quornbitar, vilket har blivit gott. Lite knepigt att dem har en hållbarhet på 91 dagar utan synbar anledning utifrån innehållsförteckningen, men det känns ändå som goda, lättlagade alterntiv. Om man ena kan kalla det lättlagat, då soppan endast ska värmas såvida man inte vill ha något annat i. Hur som helst vill jag minnas att jag läst att det är bra att äta soppa ibland, eftersom man tvingas äta långsamt vilket gör att man får en större möjlighet att känna efter när man är mätt. Soppa är dessutom värmande och gott såhär på vintern.

Av Malin - 6 december 2008 17:17

iform.se kan man göra flera olika hälsorelaterade tester, om man har en stund över alternativt inget bättre för sig. Själv har jag precis gjort testet "Hur nyttigt äter du?" och fått resultatet Du äter nyttigt . Ingen större nyhet egentligen; jag vet att jag skulle kunna äta mindre choklad men undantaget det har jag en ganska god balans på vad jag äter. Med principen "du kan äta allt, men inte alltid" kommer man ganska långt.


Här är en länk till Iforms tester: http://www.iform.se/Crosslink.jsp?d=101&a=4611

Av Malin - 6 december 2008 13:14

- var spelet jag och Jessica ägnade oss åt igår. Det var ett frågesportsspel för 2-6 spelare från 15 år och var inte helt enkelt, för oss i alla fall. Frågorna var indelade i kategorierna dofter, dryck, saker som kostar, blandat och platser eller något sådant. Varken jag eller Jessica är särskild insatta i lyxprodukter, men hade roligt ändå - nu haar vi i alla fall lärt oss något.

Presentation

Omröstning

Äter du 500 gram frukt och grönsaker om dagen?
 Ja
 Jag försöker göra det
 Nej
 Nej, jag bryr mig inte om sådant

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards