Alla inlägg den 14 december 2008

Av Malin - 14 december 2008 22:15

Idag har jag gjort en vegetarisk Jansson, som det kallas. Ska ha med det på morgondagens julbord, på min praktik. Det är som en vanlig potatisgratäng, kryddad med salt, ingefära, nejlika och kryddpeppar. Har gjort den vegansk genom att använda sojagrädde, istället för vanlig matlagningsgrädde.

Av Malin - 14 december 2008 19:23

Jag har drömt en att ha en egen provdocka när jag syr kläder ganska länge. Satt och googlade lite och hittade den här från stoff och stil – en docka som man kan ställa in måtten på. Hade inte det varit perfekt? En dyr present, men ändå inte en helt otänkbar kostnad för en framtida investering.  

Av Malin - 14 december 2008 19:00

Den här hösten har jag för första gången valt att följa Idol, vilket gett mig ganska mycket att fundera över. Det påstås ganska flitigt att allting redan är uppgjort i programmet och då kan jag inte låta bli att fundera över vem det är uppgjort av. Vem tjänar på en uppgörelse? Det är uppenbarligen inte skivbolagen eftersom det i regel har gått ganska dåligt för vinnaren. Nu vet jag inte om även andra pristagaren brukar hamna på samma skivbolag, men den möjligheten finns så klart. Det vore inte särskilt svårt att ta reda på heller, men för tillfället har jag inte riktigt energi till det.


Vad tjänar TV-bolaget på att programmet är uppgjort? Det vet jag inte det heller. Jag slutade i princip följa Idol efter att Anna åkte ut och det är knappast till deras vinning. Samtidigt har jag varit en passiv TV-tittare och har alltså inte röstat någon gång. Det hade varit intressant att se siffror på hur många röster som deltagarna får in. Mycket att fundera över…

Av Malin - 14 december 2008 15:46

Var som planerat ute med Sandra igår. Dessutom följde Janne och en av hans kompisar med. Vi började kvällen på ett ställe som kallas för Smulan, där vi mötte upp min storasyster och hennes pojkvän för att dricka en Frozen strawberry daiquiri. Sandra fick en med lite överdrivet mycket is i, men det såg i alla fall ganska fint ut.


Min träning har hamnat lite i skuggan av julförberedelser och andra aktiviteter både denna och föregående vecka, men det känns som att det får vara okej att det blir så just nu. Julen är snart passerad och då är det bara att återgå till träningen som vanligt. Jag har visserligen tränat, men färre gånger än jag eftersträvar.

Presentation

Omröstning

Äter du 500 gram frukt och grönsaker om dagen?
 Ja
 Jag försöker göra det
 Nej
 Nej, jag bryr mig inte om sådant

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards