Direktlänk till inlägg 31 december 2008

2008

Av Malin - 31 december 2008 16:29

Vad ska man summera året utifrån egentligen? Det har passerat 52 veckor, 365 dagar eller 8760 timmar – hur man nu vill se på det. Låt oss utgå ifrån årets hälsotrender.


En hel del olika dieter har varit uppe på tal under året, bland annat LCHF (Low carb, high fat) med läkaren Annika Dahlqvist som frontperson. Jag vet inte riktigt vad som är korrekt att utnämna till årets hälsotrend, men min personliga uppfattning är att jakten på ett renare liv varit ett väldigt aktuellt tema. I var och varannan tidning har det någon gång under året kommit ett uppslag om detox.


Utrensning av gifter vi samlat på oss går hand i hand med en ökad medvetenhet och intresse av vad vi egentligen stoppar i oss, vilket helt klart varit ett aktuellt tema under 2008. I september 2007 gavs boken Den hemlige kocken av Mats-Eric Nilsson ut. Sedan dess har den sålt över 110 000 exemplar och i november -08 utgavs dessutom en uppföljare; Äkta vara, som sålde slut på en månad. Tittar ni mer på innehållsförteckningen nu än tidigare?


Vad gäller min träning under det gånga året är det endast sex veckor som jag inte uppnått mitt mål att träna tre gånger/vecka, varav jag åtminstone tränat två gånger/vecka under fem av veckorna. Den sjätte hade jag magsjuka. Om man tittar på min statistik på hemsidan funbeat.se där jag registerar min träning har jag i snitt tränat fyra gånger i veckan, 58 % av årets dagar i sammanlagt 11 611 minuter vilket är lika mycket som åtta dygn. Jag känner mig helt klart nöjd med min prestation under 2008.


Nu ska jag förbereda mig för vad än kvällen har att ge, hoppas att ni får en bra kväll och följer med mig och bloggen även nästa år!

 
 
Bella

Bella

1 januari 2009 02:17

Jaa jag gillar inte nyårs löften. Har du haft en bra nyår?

http://bellablogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 28 februari 2009 20:25

Nu har jag fixat och trixat med det här bloggbytet länge nog. Bloggnamnet blev inte hälsorelaterat, eftersom jag helt enkelt inte kunde hitta något som kändes riktigt rätt.   Numera hittar ni mig på http://vixies.blogg.se ...

Av Malin - 28 februari 2009 14:42

Tanken var att jag skulle titta på Lets dance igår kväll, men istället fastnade jag i att försöka förstå hur man gör en snygg bloggdesign. Det är inte helt lätt att veta vad som är vad, egentligen så det blev en hel del "prova sig fram".   För tillf...

Av Malin - 27 februari 2009 19:55

Alla dieter är lika bra, eller lika dåliga beroende på hur man vill se på det. Så skriver Aftonbladet i en artikel som publicerade igår. En amerikansk studie där 800 överviktiga eller feta personer fått äta enligt fyra olika dieter bekräftar att det ...

Av Malin - 27 februari 2009 13:51

Ni kanske minns att efter nyår bestämde mig för att inte äta något godis under åtta veckor (förmodligen minns ni det, eftersom jag tjatat om det nästan dagligen). Nu har hur som helst veckorna passerat och jag har - som jag skulle vilja beskriva det ...

Av Malin - 27 februari 2009 09:58

Äntligen fredag, som man brukar säga. Eftersom jag varit hemma hela veckan och skrivit C-uppsats känns det egentligen inte som så stor skillnad att det är helg, eftersom jag vet att jag kommer pyssla och plocka med skolarbetet ändå. Det börjar dessut...

Presentation

Omröstning

Äter du 500 gram frukt och grönsaker om dagen?
 Ja
 Jag försöker göra det
 Nej
 Nej, jag bryr mig inte om sådant

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards