Alla inlägg den 1 november 2008

Av Malin - 1 november 2008 15:38

Här om dagen fick jag med mig lite intressanta tankar som jag måste utveckla lite här; Förr behövde man 15-20 personer runt omkring sig, för att säkra ens fysiska överlevnad. I dagens industrialiserade samhälle klarar man sig fysiskt sett bra ensam; du kan bo ensam, jobba hemifrån och enda gången du egentligen behöver gå ut och möta andra är för att köpa mat. Det behöver du egentligen inte heller, eftersom det nu finns firmor som levererar matkassar direkt till dörren. Men man behöver fortfarande har 15-20 personer som är relativt nära för att säkra den psykiska överlevnaden. 15-20 personer kan låta mycket, men om man tänker efter får de flesta av oss ihop det ganska fort när man räknar in familj med mera.


Ändå fortsätter vi att vandra på en väg där man knappt behöver möta eller prata med någon. Du behöver inte prata med någon, eftersom du lika väl kan maila eller skicka ett sms. Eller varför inte skriva en bloggkommentar. Inte heller behöver du fråga vad dina vänner har gjort, det är bara att gå in och läsa på dennes blogg eller titta i bilddagboken. Att fråga hur någon mår är enbart överflödigt, eftersom det bara är att kolla senaste statusuppdateringen i facebook.


Det må vara en hårddragen beskrivning, men då förstår man själva poängen.

Av Malin - 1 november 2008 10:49

Inte helt otippat blev det en lugn kväll igår. Janne och jag lagade god mat och tittade på Idol och fredag hela veckan. Det är första gången i mitt liv som jag följer, eller ens tittar på Idol och jag måste erkänna att fredag hela veckan är bättre... Så något direkt Halloween-firande blev det inte, där emot blev det lugnt och god Lindor choklad.

Presentation

Omröstning

Äter du 500 gram frukt och grönsaker om dagen?
 Ja
 Jag försöker göra det
 Nej
 Nej, jag bryr mig inte om sådant

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards