Alla inlägg den 26 november 2008

Av Malin - 26 november 2008 22:38

Idag blev det mitt tredje step up-pass, återigen ett baspass. Jag förväntade mig att gå på samma pass som första gången jag var på step up, men av okänd anledning var det en annan instruktör där. Min första tanke var att jag måste ha varit på baspasset någon annan veckodag, men så var inte fallet.


Hur som helst blev det alltså ännu en gång en helt ny rutin. Det gör det svårt för mig att mäta mina framsteg, men jag kan säga så här; dagens stegkombination var enklare att hänga med i än "normal-passet" förra veckan, men svårare än det första baspasset jag var på. Trots att jag upplevde kombinationen som mer avancerad, kändes det som att jag inte kom av mig lika många gånger som på det första baspasset. Blev det där hur snurrigt som helst? Enklast blir det att helt enkelt konstatera att jag börjat vänja mig vid step up som träningsform. Precis som i de allra flesta fall var det väldigt roligt att träna och det är även roligt att notera sina framsteg.


Nu ska jag ta det lite lugnt. Imorgon blir det ytterligare en tur till Göteborg, för studiebesök. Ännu en lång dag, med andra ord

Av Malin - 26 november 2008 21:31

Idag har jag hunnit med en hel del, känns det som - på snudd till för mycket. Har varit på seminarium och föreläsning i Göteborg större delen av dagen, men hann ändå med att promenera till centrum för att prova en sportbh. Har läst att Hogengårds sportbh:ar är väldigt bra och de finns närmast tillgängliga på Internet och i en underklädesbutik i just Göteborg. Att köpa på Internet direkt från Hogengård är självklart det billigaste alternativet, men eftersom jag aldrig provat märket tidigare ville jag hellre få möjlighet att prova innan jag köpte.


Sportbh:n satt utmärkt så jag gick vidare och kostade dessutom på mig ett par lite finare träningsbyxor. Ibland måste funktion och kvalitét få kosta lite extra. Dessutom är det inte helt fel att känna sig snygg när man tränar. Hade tänkt hoppa överträningen idag, men kunde inte låna bli att "provköra" kläderna och i efterhand känner jag att de var värda sitt pris. Här är en bild på sportbh:n bakifrån, tagen från Hogengårds hemsida.

Presentation

Omröstning

Äter du 500 gram frukt och grönsaker om dagen?
 Ja
 Jag försöker göra det
 Nej
 Nej, jag bryr mig inte om sådant

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards