Alla inlägg den 4 november 2008

Av Malin - 4 november 2008 21:54

Den här kvällen har jag spenderat på ren egen-tid. Alla har vi olika behov, men jag tycker mig ha ett ganska stort behov av att få tid till att bara vara med mig själv. Dessvärre är det inget jag unnar mig särskilt ofta, så när jag väl har tid för mig själv brukar jag mest stressa för att hinna göra så mycket egen-grejer som möjligt. Det resulterar inte helt oväntat i att syftet försvinner.


Men ikväll såg jag till att ta det riktigt lugnt: Satte på Sex and the city boxen, tände lite ljus och kröp ner under en filt med en kopp te. Höstmys fullt ut. Nu ska jag se till att komma i säng, har blivit alldeles för sent många kvällar den här veckan.

Av Malin - 4 november 2008 20:05

Idag har jag testat aerobics för första gången och det lär jag inte göra om. Passet började bra, uppvärmningen var jag helt med och tänkte till och med att det skulle bli roligt. Efter 20 minuter hade allt vänt; tittade på klockan och önskade mest av allt att jag skulle kunna med att gå därifrån, eftersom jag hade så svårt att hänga med att det kändes som att träningen inte gav något.


Mest hoppade jag omkring som ett fån i livliga försök att härma instruktörens rörelser, vilket inte gick något vidare. Var i ganska dålig dagsform; gått runt med yrsel hela dagen, vilket knappast gjorde saken bättre. Det kändes som att instruktören höll på med ett konstant mumlande, hela passet igenom men egentligen handlade det nog om att mikrofonen bland annat glappade. Stod längst bak och hörde inte någonting.


Aerobics var helt enkelt inte alls vad jag trodde det skulle vara, kanske var det just detta passet, kanske var det på grund av mig och mina förväntingar. Om jag går på aerobics igen skulle det vara av samma skäl som varför jag inte vill gå igen; frustrationen över att inte alls klara av det kan antingen leda till att jag aldrig mer gör det, alternativt ger mig tusan på att jag ska klara av det och fortsätter gå tills jag känner mig bra på även den träningsformen.


Av Malin - 4 november 2008 07:36

Som tur är har jag sovit riktig gott, för idag ska jag med praktiken på utvecklingsdag. Det blir alltså en lång dag med balanserade styrkort och en massa annat som jag inte riktigt förstår.


Därefter blir det en sväng till gymmet, eller något annat träningspass innan jag åker hem och hoppas på att det fortfarande är lite ljust. Dags att kila!

Presentation

Omröstning

Äter du 500 gram frukt och grönsaker om dagen?
 Ja
 Jag försöker göra det
 Nej
 Nej, jag bryr mig inte om sådant

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards