Alla inlägg den 27 november 2008

Av Malin - 27 november 2008 20:46

Idag kan man läsa nyheten "historiskt första spadtag" på Älvhögsborgs hemsida. Vid månadskiftet november/december inleder man ett ombyggnadsprojekt som överstiger 100 miljoner kronor. Jag ser verkligen fram mot resultatet!


Arbetet planeras färdigt våren/sommaren 2010 och innebär exempelvis större gym och separata omklädningsrum för Plus och badet. Jag kan tycka att badet som genererar många gäster, varav många i de yngre åldrarna är lite av orsaken till varför jag inte gillar omklädningsrummen i dagsläget - det är ofta kö för att få duscha, blött överallt samt hög ljudnivå. Jag kan bara hoppas att de framtida omklädningsrummet kommer se lite annorlunda ut.

Av Malin - 27 november 2008 19:47

Har varit en lång, men trevlig dag i Göteborg. Åt grekisk mat för första gången och riktigt gott var det; klyftpotatis, en fylld paprika och tsatski (vegetariskt, såklart). För att vara lunchtid kändes restaurangen väldigt trevlig - låg ljudnivå, tända ljus och lugn musik. Gator är inte min starkaste sida, men jag kan säga så mycket som att restaurangen låg på en sidogata bredvid Fröken Olsson vid Kompassen.


Efter lunchen tog vi en sväng förbi Flickorna Kanolds chokladtillverkning i Saluhallen. Ännu ett första gångsbesök för min del, så jag köpte en liten pralin och ett chokladnougat hjärta till Janne. Vi får se vad han tycker om det. Nu ska jag återgå till min lugna hemmakväll, hemma hos Janne.

Presentation

Omröstning

Äter du 500 gram frukt och grönsaker om dagen?
 Ja
 Jag försöker göra det
 Nej
 Nej, jag bryr mig inte om sådant

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards