Alla inlägg den 23 november 2008

Av Malin - 23 november 2008 20:44

Under kvällen har jag agerat frisör åt min lillebror, eftersom han efter många om och men fått tillåtelse att skaffa lite av en tuppkam. Visst såg han lite snällare ut innan klippningen?

Av Malin - 23 november 2008 18:04

Nu har jag genomfört min storstädning med Sex and the city som sällskap. Jag tror inte att någon annan märker någon större skillnad, men rensningen gör en skillnad för mig. Visst finns det saker som jag fortfarande inte släpper taget om, men jag har i alla fall gjort ett övervägande nu. Jag slängde en hel del gamla posters, men när det kom till de enorma Titanic-posters jag har, blev jag villrådig. Faktum är att de aldrig lär komma upp på väggen igen, men ändå kunde jag inte med att slänga dem. De får ligga ett tag och kanske är jag mogen att göra mig av med dem vid nästa storstädning.


Det har varit ganska fint väder idag, så jag passade även på att vara ute en stund. Har varit så sysselsatt att jag helt glömt bort att äta, vilket resulterar i ett kraftigt godissug. Sitter därför och överväger om jag ska ta en promenad till kiosken, eller om jag ska äta något bättre. Frågan är vad?

Av Malin - 23 november 2008 13:42

Jag har tagit det väldigt lugnt hela helgen och nu tänkte jag ge mig på lite städning. I början av hösten läste jag boken ”Rensa i röran med Feng Shui” av Karen Kingston och blev inspirerad. Egentligen hade lusten att rensa bland alla grejer legat och grott ganska länge, men boken fick mig att verkligen göra slag i saken. Jag fick bra anledningar till varför man inte ska hålla fast vid en massa onödigt skräp. Jag kom ungefär halvvägs, men har därefter inte fått tummen ur att fortsätta. Idag känner jag att det är dags att återuppta arbetet.

Presentation

Omröstning

Äter du 500 gram frukt och grönsaker om dagen?
 Ja
 Jag försöker göra det
 Nej
 Nej, jag bryr mig inte om sådant

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards