Alla inlägg den 15 november 2008

Av Malin - 15 november 2008 21:59

Lipsylberoende är nog ett av de större vardagsproblemen, i alla fall bland tjejer, skulle jag tro. Jag läste någonstans att om man har en lipsyl av kvalitet, ska det räcka att applicera morgon och kväll. Många av oss är nog framme och smörjer betydligt fler gånger än så, särskilt i höstrusk och vinterkyla.  


Själv har jag alltid haft problem med att mina läppar spricker precis i mitten av underläppen, vilket inte direkt är bekvämt. I somras var jag på Aloe vera-party och inhandlade en lipsyl, vid namn Aloe lips med ganska speciell konsistens. Den är inte särskilt fast och känns nästan lite halvsmält hela tiden. Inget att ha i fickan, med andra ord.  


Hur som helst vill jag absolut rekommendera denna lipsyl, Aloe lips, som kostar ungefär 40 kr. Jag är dock rädd att den kan vara lite knepig att få tag i, eftersom Forever living products är en form av pyramidföretag eller något sådant. Går man in på deras hemsida står det: Kontakta oss på tel +46 31 727 80 00, så hjälper vi dig hitta en återförsäljare som bor i din närhet. Med en enkel googlesökning kan man även få fram förslag på återförsäljare.

Av Malin - 15 november 2008 19:36

Efter en shoppingrunda, en fika och att maten stod färdig förberedd i ugnen gick jag ut för att plocka upp äpplen och klippa lite grenar. Mat som sköter sig själv i ugnen, måste ändå vara det bekvämaste som finns. Jag och Flora (hunden) kunde lugnt gå ut och greja en stund. Men det känns faktiskt som att Flora snarare motarbetar mig än hjälper till när vi går ut och grejar; dra ner en massa grenar från skottkärran, lägger tillbaka äpplen på gräsmattan och hugger tag i grenarna jag håller i för att dra dem åt motsatt håll. Idag sprang hon dessutom och plockade upp äpplen från komposthögen, för att rada upp dem på trappan.


”Trädgårdsstädning” är kanske inte det mest intressanta ämnet att läsa om, min poäng är att det faktiskt är jobbigt att plocka äpplen, kratta och klippa grenar. En skottkärra full i äpplen och en del fuktiga löv blev så tung att jag fick svårigheter med att knuffa den. Som ni kan se på bilden finns det ganska gott om äpplen att plocka upp här. Dagens fysiska aktivitet blev alltså 40 minuters trädgårdsarbete, därefter blev det alldeles för mörkt för att vara ute. Har ni tänkt på det – när det väl börjar skymma, blir det fort väldigt mörkt.

Av Malin - 15 november 2008 17:45

Under förmiddagen åkte jag och Camilla, min lillasyster, en sväng till Överby för att kika i lite affärer. Vi blev minst sagt förvånade över att Bert Karlsson satt utan för Bokia och lät lika tjurig som vanligt. På ren impuls köpte jag boken ”Ät rätt, må bättre” som han skrivit tillsammans med Anna Skipper och fick den signerad.


”Den hade du väl inte köpt om han inte suttit där?” frågade Camilla, och det är nog sant. Inte heller är jag särskilt intresserad av just Bert Karlsson, men det var ju inte direkt så att jag köpte boken ”Mitt liv som Bert” som även fanns tillgänglig.


Så hem kom jag, men en bok, en vit baströja från H&M och avmaskningsmedel för katter. Inget spektakulärt, direkt.

Presentation

Omröstning

Äter du 500 gram frukt och grönsaker om dagen?
 Ja
 Jag försöker göra det
 Nej
 Nej, jag bryr mig inte om sådant

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards