Alla inlägg den 2 november 2008

Av Malin - 2 november 2008 17:26

Idag har jag hunnit med ganska mycket; varit med Janne, följt med min storasyster en sväng till Överby och klippt en bit på häcken. Det är kallt, men luften känns frisk och skön. Men nu blev det alldeles för mörkt för att vara ute och klippa. Helt galet vad mycket häcken vuxit sen jag klippte sist, ett halvår sedan.


Tyvärr är jag alldeles för feg för att använda en sådan där motorsågsliknande häcksax, utan klipper gren för gren med sekatör. Visst går det bra det också – men det tar nog lite längre tid. Men fint blir det.


Måste tipsa om ett band; Johnossi. När jag var på väg till jobbet en dag i somras spelade P3 en livelåt med ett band som jag inte riktigt hörde upp namnet på, med undantag för att det var något med "ossi". Så jag har googlat som bara den, utan framgång. Men så idag, några månader senare berättar Lena (min syster) om ett band och så är det just det bandet jag letat efter!

Av Malin - 2 november 2008 12:53

Igår var jag och tittade på Quantum of Solace, den nya James Bond filmen. Dessvärre fick vi väldigt dåliga platser; satt på tredje raden, längst ut i kanten. Filmen var trots allt sevärd, men inget som tilltalade mig helt ut. Kändes som att jag kanske borde sett föregående filmen först, men tänkte att det inte borde spela så stor roll eftersom det finns hur många Bond-filmer som helst.


När jag kom hem från filmen fick jag för mig att jag måste ta reda på vad filmtiteln egentligen betyder. Den blev mest bara svår att komma ihåg när man inte alls förstod den, men nu vet jag på ett ungefär. Quantum är latin för "how much" och solance för consolation, ungefär. Alltså betyder titeln i princip "Hur mycket tröst" och det är ju lite logiskt, på sitt sätt, utifrån filmen.

Presentation

Omröstning

Äter du 500 gram frukt och grönsaker om dagen?
 Ja
 Jag försöker göra det
 Nej
 Nej, jag bryr mig inte om sådant

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards