Alla inlägg under december 2008

Av Malin - 27 december 2008 18:41

Mina känslor inför nyår präglas av nostalgi. Jag kan inte glömma ett avsnitt i tv-serien Ally McBeal som handlade just om en nyårsafton. En av birollerna John säger till Ally något i stil med att om man kan titta tillbaka på året som gått utan att gråta antingen av glädje eller sorg har det varit ett värdelöst år – och visst är det något speciellt med just nyår? En slags summering och samtidigt en slags nystart.


Själva nystart-biten blir lätt till en hysteri, som så mycket annat. Med tusen av nyårslöften och ivriga försök att förändra hela livet från en dag till en annan som glöms bort lika snabbt. Jag vet inte om jag kommer ha några nyårslöften över huvudtaget, det är nog inte riktigt min grej.

Av Malin - 27 december 2008 17:24

Som planerat åkte jag med min pappa på en shoppingtur idag, men jag undrar – vart var rean? Hysterin gör mig ganska matt. Visst såg jag de enorma reaskyltarna precis överallt, men trots det lyckades vi bara köpa saker till ordinarie pris. Jag ska inte påstå att någon av oss handlade särskilt mycket eller att vi tittade överdrivet noga, men ändå. De nedsatta saker jag såg hade inga överväldigande priser, så jag må vara tråkig men då föredrar jag nästan att betala några procent mer för att få handla i lugn och ro.


Har druckit alldeles för mycket kaffe idag (allt annat än inget kaffe alls är för mycket för min del), så nu ska jag försöka varva ner med lite Oolong te.

Av Malin - 26 december 2008 23:06

Har haft en väldigt lugn dag, därför inget särskilt spännande att rapportera. Imorgon ska jag hjälpa min pappa att inhandla träningsskor, förhoppningsvis finns det på rean. Egentligen anser jag att man aldrig ska köpa skor på rea, eftersom de kan ha stått i affären ganska länge men man får väga fördelarna och nackdelarna i jämförelse till skornas syfte. Själv är jag inte ute efter något speciellt, men att kika lite skadar inte.


Börjar återigen bli dags att sova, avslutar här med en bild på Flora från julafton.

Av Malin - 26 december 2008 14:25

Efterrätterna har inte varit få i antal under de senaste dagarna och helt fel har det inte smakat. Här är en bild på den mycket goda cheesecake med pepparkaksbotten som min syster bjöd på när vi var och hälsade på henne igår.

Av Malin - 26 december 2008 12:46

I senaste nummret av Må bra kan man läsa att en kvinna byter stil 26 gånger under en livstid, vilket inkluderar att byta frisyr eller favoritfärg. Kan du minnas hur många gånger du bytt stil under livet än så länge?


Min första tanke är att det låter alldeles för mycket, men om man tänker på vad många gånger man ändrar på något litet kanske det stämmer. Jag kan inte låta bli att undra vad dem räknar som att byta stil, för om man tar att byta frisyr till exempel; har jag bytt frisyr om jag klipper min snelugg till en rak lugg men låter resten av håret vara det samma?


Av Malin - 25 december 2008 10:46

Nu när själva julafton är passerad känns det lite lättare att börja tänka på träningen igen. Det är klart att det är några helgdagar kvar och lite besök hit och dit, men inget som tar upp lika mycket tid. Förutom kanske nyårsafton då, men ändå inte riktigt på samma sätt. '


Hur som helst; Älvhögsborg har stängt till och med lördag så fram tills dess får det bli hemma träning. Lite hemmaträning passar mig utmärkt, eftersom jag fick Desperate housewives säsong 4 i julklapp - något bra att titta på när man cyklar. Jag följer inte serien när den går på TV utan brukar köpa när den släpps på dvd, så det blir helt nya och spännande avsnitt.


Det är visserligen bara två dagar kvar till lördag, men jag kan tänka mig att det kan bli en praktisk kompromiss med hemmaträning så här över jul och nyår.

Av Malin - 24 december 2008 17:12

Av Malin - 24 december 2008 00:23

Det slog mig just att det inte längre är dagen före - nu är tolvslaget passerat och det är alltså julafton. Det betyder även att jag borde sova nu så att jag kan gå upp imorgonbitti, laddad och redo för det sista julstöket. All julmat, vill säga. Det ska väl gå vägen även i år och för ovanlighetens skull har min mamma inte jobbat natten till julafton, vilket betyder en extra hand i köket eller ännu en person som står i vägen; hur man nu vill se på det hela.


Årets jul skiljer sig på många sätt från vad jag är van vid; vi har plockat bort och ändrat på några maträtter, Janne och min storasysters pojkvän kommer att delta för första gången och familjen har lagt om sina julklappsvanor. Istället för att alla köper till alla har vi lottat ut varsin person att köpa till. Det blir alltså färre klappar, men istället har vi bestämt ett visst belopp man ska handla för. Har varit väldigt skönt att bara ha en person i familjen att köpa till, eftersom man inte behöver leta och fundera ut så många bra presenter.


Den här julen har jag stött på renen på bilden nedan på Ica, kan inte påminna mig om att jag har gjort det något annat år. Inte bara har jag stött på den lilla chokladrenen, utan jag har även gått och trånat efter att köpa en. Idag gjorde jag det ganska kostsamma chokladbehovet till viljes (en ren kostar 30kr, 100gram). Jag får ta tag i mitt överdrivna godissug efter jul, på något ska jag ju lägga all energi som jag lagt på julförberedelser. Åter till renen; är i märket Lindt och gjord av mjölkchoklad, riktigt god. Håller man utkik runt påsk kan man hitta skrämmande liknande påskharar.

Presentation

Omröstning

Äter du 500 gram frukt och grönsaker om dagen?
 Ja
 Jag försöker göra det
 Nej
 Nej, jag bryr mig inte om sådant

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards