Alla inlägg under december 2008

Av Malin - 29 december 2008 11:53

Idag har jag inte riktigt kommit igång. Det är hög tid att jag gör mig i ordning, eftersom jag ska åka ner till stan och träffa min kompis Emilie. En lättare nyårsstress börjar göra sig påmind, som jag envist skjuter undan. Har ingen som helst aning om vad jag ska hitta på, men det ordnar väl sig alltid på något sätt.


Har träningsvärk i ryggen, förmodligen efter att jag hjälpte pappa bära tunga, otympliga möbler. Nästan så jag blir osäker på om det är smart att utsätta ryggen för att träna Body combat, men det är så roligt att det vore svårt att låta bli. Återstår att se hur jag gör, även på det fronten.

Av Malin - 28 december 2008 23:31

Är inne på det fjärde avsnittet av Desperate housewives, på raken. Har man väl satt i gång och börjat titta är det nästan omöjligt att slita sig. Jag skulle nog kunna sitta uppe och titta igenom hela boxen över en natt, men samtidigt vill jag inte se för många avsnitt av den enkla anledningen att det då inte finns några kvar att titta på. Visst är det ett alternativ att börja om från början, men känslan är inte riktigt den samma; man är inte lika klistrad och ivrig att inte missa en enda detalj.

Av Malin - 28 december 2008 20:07

Det börjar bli dags att framkalla ännu en omgång foton, men jag skjuter upp det hela tiden eftersom jag inte vet hur jag ska organisera bilderna. I album, så klart, men frågan är vilken sorts album? Skulle helt av allt vilja skrota alla mina gamla album för att sätta alla foton i matchande.


Vad är bäst tycker ni – ”vanliga” album, med färdiga plastfickor eller fina pärmar som man klistrar fast fotona i? Har grubblat över det i flera månader utan att bestämma mig. En sak vet jag i alla fall, vill inte ha en sådan album/pärm som är fäst med ringar (som på kollegieblock) eftersom ringarna har en tendens att bli lite tilltryckta.

Av Malin - 28 december 2008 18:13

Känner mig lite frusen efter all tid jag spenderat utomhus idag, men det har även varit skönt. Tog som planerat med mig hunden och åkte hem till en kompis för att gå ut och gå. Alltid trevligt med sällskap och hos henne finns längre sträckor av grusväg, vilket är praktiskt eftersom jag inte behöver ha koppel på Flora då. Alla blev nöjda, helt enkelt.


Imorgon är det premiär för ett nytt Body Combat på Älvhögsborg, vilket jag sett fram emot länge. Dessvärre är min träningskompis förkyld, så hon kommer att missa det. Trots att man tränar "för sig själv" är det roligt att ha någon med sig. Nu ska jag undersöka vilken bakmaskin som är bäst, framöver blir det färskt, hembakat bröd varje dag.

Av Malin - 28 december 2008 13:56

Idag var jag på humör att gå ut och fotografera lite frost, så jag klädde mig varmt och tog med mig Flora för att gå ut. Vad jag inte räknat med var att fastna vid mina föräldrars renoveringsobjekt och hjälpa min pappa bära alldeles för tunga saker ner från andra våningen. Definitivt i klass med hård, svettig träning. Nu ska jag snart ta på mig alla varma kläder igen, för att åka hem till en kompis som nyligen kom hem från England. Dagen i ära har vi valt att slopa den traditionella fikan för att istället gå ut på en promenad.

Av Malin - 28 december 2008 09:40

Kanske inte överdrivet god dock, när det känns som att jag sovit alldeles för lite. Jag vet inte hur det är hos er, men här är det i alla fall kallt; - 6 grader. Håller det i sig får vi förhoppningsvis lite snö. Som det ser ut nu är det frost överallt, vilket visserligen också är fint. Nu ska jag ta det lugnt och samla lite energi.

Av Malin - 27 december 2008 23:25

Det känns som att var och varannan människa jag möter drabbats av mindre trevliga förkylningar, vilket jag hoppas slippa. Har just druckit en kopp med honungsvatten i hopp om att det verkar som ett naturligt vitamintillskott. Honung är känt för att framför allt lindra och förebygga förkylningar och infektioner. Per 100 gram innehåller honungen 332 kcal och en vitaminkompott: C-vitamin, B-vitamin, kalcium, kalium, fosfor, magnesium och zink. En tesked honung motsvarar tre teskedar socker, vilket låter som en hel del i mina öron.


Vad man bör tänka på om man vill nyttja mer än honungssmaken är att man ska vara försiktig med upphettning. Honungens goda egenskaper försämras vid 40 grader och har förstörts helt och hållet vid 70 grader. Det betyder alltså att vattnet inte bör vara mer än fingervarmt för att ha den önskvärd lindrande effekt. Jag kan inte försäkra mig om hur pålitliga eller exakta temperatur angivelserna är, men de förekommer på flera olika sidor och kan därför åtminstone ses som en fingervisning. Det är tyvärr inte helt ovanligt att honungen upphettats redan innan försäljning.


Läs mer om honung och mer exakta vitaminvärden här: http://www.sund.nu/docs/artikel.asp?art=499&tem=3

Av Malin - 27 december 2008 21:57

Lite får man väl försöka röra på sig även om man inte kommer iväg till gymmet, så idag har jag cyklat vilket är ett sant nöje när man har något roligt att titta på – i mitt fall Desperate housewives. När jag tittade på säsong tre försökte jag att enbart titta medan jag cyklade, får se om jag hålla på det även med säsong fyra. Det är inte helt lätt eftersom det oftast är så intressant att jag vill se flera avsnitt på raken.

Presentation

Omröstning

Äter du 500 gram frukt och grönsaker om dagen?
 Ja
 Jag försöker göra det
 Nej
 Nej, jag bryr mig inte om sådant

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards